Om je beter van dienst te zijn maakt IVA Driebergen gebruik van cookies. Je gaat akkoord met deze cookies als je onze site blijft gebruiken.

hiswa ledendag boog

Op dinsdag 21 mei organiseerde HISWA Vereniging voor de derde keer haar jaarlijkse landelijke evenement: de HISWA Ledendag. Ditmaal op een bijzondere locatie: de IVA. Ruim 100 mensen waren bij het interessante programma aanwezig waar het thema luidde ‘Ondernemen is topsport’. Als ondernemer heb je veel raakvlakken met topsport: je hebt doorzettingsvermogen nodig, je moet je merk hoog houden, risico’s nemen, doelgericht zijn en ook oplossingsgericht. Het is vallen en weer opstaan. Dit thema werd zeker geladen met het verhaal van Volvo Ocean Race-zeiler Simeon Tienpont, die voor een nieuwe uitdaging staat, namelijk de America’s Cup.

De IVA bleek, met het oog op het thema, een uitstekende locatie. Met de boog op het parkeerterrein werden HISWA-leden en HISWA-suppliers aan het begin van de middag verwelkomd. Een team van nautische studenten stond klaar om hen over de campus rond te leiden. Met Sterrebosch als beginpunt en het bivak, waar de informatiemarkt van HISWA Business Club leden stond opgesteld, als eindpunt. De markt bleek een boeiende verzameling van producten en diensten. Zo stonden er onder andere stands van AON, Yachtfocus en Kuiper Verzekeringen.

hiswa ledendag rondleiding

Om 14:15 uur werd het officiële gedeelte geopend door HISWA voorzitter Peter Brussel, waarna dhr. Barendregt als gastheer een presentatie gaf over de IVA en de verschillende (nautische) opleidingen. Want ook de IVA is topsport. De op handen zijnde fusie met RECRON en een vooruitblik op de koers van 2025 werd toegelicht door directeur Geert Dijks.

Simeon Tienpont nam de zaal mee in de wereld van topsport. In 2021 zal hij met een Nederlandse deelname strijden om de America’s Cup in Auckland, Nieuw Zeeland. Tienpont heeft als bemanningslid al twee succesvolle Cups achter de rug en was ook succesvol tijdens de Volvo Ocean Races. Onder de naam Dutch Sail wordt financiering voor de Nederlandse campagne gezocht.

Simeon Tienpont

Na de pauze was het tijd voor de tweede gastspreker Martin van Kranenburg. Hij is één van Nederlands grootste conversiespecialisten en helpt ondernemers om van zoekers, boekers te maken. Bekendheid van een merk en het uitdragen van het logo is daarbij van grote waarde. Zo nam hij tijdens zijn presentatie verschillende websites onder de loep en deed suggesties voor verbeteringen.

Martin van Kranenburg

Onder het genot van een Indisch buffet werd de HISWA ledendag afgesloten.