Om je beter van dienst te zijn maakt IVA Driebergen gebruik van cookies. Je gaat akkoord met deze cookies als je onze site blijft gebruiken.

“Voorliefde voor auto’s en een gestructureerde basis voor de toekomst, elke toekomst!”

“Als je nog jong bent, zijn structuur en een brede basis belangrijk. Met mijn voorliefde voor auto’s, was de IVA dé logische keuze” zegt Pieter van der Wel. Het concept- en design van de Starbucks Flagship store op het Rembrandtplein en is één van Pieter’s meest bekende projecten, minder onder de aandacht maar minstens zo interessant is het werk geweest wat hij voor het CBR heeft gedaan; de basis voor de nieuwe formule inrichting.

Na het afronden van de IVA in 2002 is Pieter via de studie bouwkunde en architectuur terecht gekomen in de wereld van ‘retail design’. “Na het behalen van mijn Master in Design in 2009 kon ik direct aan de slag als partner bij een succesvol retail design bureau in Amsterdam. Nu ben ik Creative Director Retail bij DsignMarking”. Pieter draagt zorg voor alle fysieke (winkel)omgevingen en van schets tot installatie voor klanten zoals KLM en ING.

 “Creatie van het nieuwe, het volgende, passend op de trend van morgen en constant veranderende klantmotieven, maakt elke case een uitdaging”. Op de IVA is de basis voor mijn commerciële denkwijze gelegd. De structuur, de vakken management en bedrijfsvoering en de zakelijk attitude zijn aspecten van de opleiding, die in mijn huidige functie dagelijks terug komen” aldus Pieter.